Forum WarZag Strona Główna WarZag
ZAGŁĘBIOWSKI KLUB GIER BITEWNYCH I FANTASTYKI "WARZAG"
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Modyfikacje zasad - propozycje
Idź do strony 1, 2  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum WarZag Strona Główna -> Mordheim i Warheim
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Krnabrny




Dołączył: 01 Cze 2013
Posty: 627
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Wto 0:22, 14 Lip 2015    Temat postu: Modyfikacje zasad - propozycje

Witajcie panowie

Taki temat do zgłaszania propozycji zmian w zasadach - ot takich dla nas tylko i tylko nas wewnątrz klubu dotyczących.

Ja mam kilka drobnych propozycji ( trzeba by pomyśleć jak wpłynie to na rozgrywkę jeszcze ).

1. Zniesienie limitu magicznych przedmiotów i przypisanie magicznych przedmiotów do charakteru band nie tak jak są teraz.

Tzn podział na przedmioty dla band : Neutralnych, Chaotycznych, Złych, Praworządnych.

Czym to argumentuję ? Uważam osobiścię za bzdurę to że dana drużyna może kupić przedmioty tylko dla niej. Bo handlarze mają rengten w oczach czy dotacje unijne na handel z wybranymi kompaniami ? Spowoduje to wyrównanie liczby przedmiotów dostępnych dla drużyn. Znamy się wszyscy i raczej nikt nic nie wywinie bo niby co. Kiedy wszyscy mają możliwości to każdy może zrobić wszystko.

2. Zniesienie potrzeby rzutu na tworzenie magicznych/runicznych przedmiotów. Zastąpić to można normalnym rzutem na dostępność. Taka zwykła dostępność materiałów jak przy magicznych przedmiotach dostępność do zakupu. Akcja że można się zabić tworząc runę jest głupia. Wtedy wywalić runy tymczasowe i zostawić tylko trwałe. Kiedy będą miały normalną dostępność ( te się ustali jakoś żeby było dobrze ) to limit 1 przedmiot na grę jest niepotrzebny.

3. Atakowanie z drugiego szeregu dla broni drzewcowej tak jak jest by zostało. Zmiana tylko by była że nie można atakować modeli w drugim szeregu jeśli nie mamy broni drzewcowej. Atakowanie czyjejś włóczni do mnie nie przemawia.

4. Wybieranie w czasie zakupu jaka ta nasza broń wielka jest. W zależności od tego co wybieramy :
Miecz 2h - parowanie / sieczna
Topór 2h - przebicie pancerza / sieczna
Młot/buława 2h - ogłuszenie / obuchowa

Co myślicie ? Zgłaszajcie swoje pomysły i jak się uzbiera ich kilka to zagłosujemy nad nimi i tyle.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Radzik




Dołączył: 20 Mar 2014
Posty: 214
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Sosnowiec

PostWysłany: Wto 16:05, 14 Lip 2015    Temat postu:

1. Nie zgadzam się. Jedne bandy mają mało magicznych przedmiotów, ale mają inne zalety i udostępnienie im jeszcze magicznego staffu spowoduje ich nadmierne wzmocnienie. Nie traktowałbym tego jako wybór handlarzy, tylko np. przedmiot naszpikowany elfią magią nie powinien działać, ba nawet powinien razić np. bandy chaotyczne i na odwrót. Ja uważam, że w ogóle nie powinno być możliwości używania magicznych przedmiotów innych band, jeżeli się takie zdobyło.

2. Nie zgadzam się, zbytnie uproszczenie. Jest dobrze jak jest. Nasycanie przedmiotów magią jest trudne i niebezpieczne i tak, grozi w skrajnych przypadkach śmiercią, to nie pieczenie chleba.

3. Zgadzam się, logiczne.

4. Podoba mi się, jestem za.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Krnabrny




Dołączył: 01 Cze 2013
Posty: 627
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Wto 19:13, 14 Lip 2015    Temat postu:

1. Źle mnie zrozumiałeś. Chaotyczne bandy mogą używać tylko chaotycznych przedmiotów itp. Ale automatycznie mają dostęp do wszystkich tylko np z podniesionym poziomem dostępności.

Głównie chodziło mi o zniesienie limitu 0-1 magicznego pancerza na bohatera i 0-1 magicznej broni. Bo aktualnie to możesz mieć albo magiczny pancerz albo hełm albo tarczę.

2. Ok ale obecnie zrobienie runicznego przedmiotu jest zwyczajnie nieporównywalnie trudniejsze niż kupienie magicznego.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Radzik




Dołączył: 20 Mar 2014
Posty: 214
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Sosnowiec

PostWysłany: Wto 19:34, 14 Lip 2015    Temat postu:

1. To po co mają kupować coś czego nie mogą używać? Limit jest dobry, bo nie pozwała zrobić boga z bohatera. Jedyne co jest wg. mnie głupie to to, że jak używasz magicznej broni to w drugiej ręce nie możesz mieć zwykłej.

2. Racja, dlatego zrobiłbym z drugą stronę. Żeby kupienie magicznego przedmiotu było trudniejsze, bo np. taka banda jak Twoja, która ma +5 na dostępność kupić może wszystko.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Krnabrny




Dołączył: 01 Cze 2013
Posty: 627
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Wto 21:59, 14 Lip 2015    Temat postu:

1. Kurde. Każda banda ma swój charakter prawda ? Chodzi o to żeby wszystkie bandy o danym charakterze miały dostęp do tych samych przedmiotów.

Ja bym zniosł wszystkie ograniczenia co do ilości magicznych przedmiotów. A niech sobie bohater bogiem będzie - taki pan skarbonka jest wtedy pierwszy do odstrzału a jak sam udowodniłeś ostatnio niezniszczalnych nie ma.

2. Ja mam +5 wypracowane przez rozwinięcia z kampanii a nie ot tak ;]


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Grungnar Gundrikson




Dołączył: 02 Kwi 2014
Posty: 119
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 1/5

PostWysłany: Nie 22:57, 19 Lip 2015    Temat postu:

1. Nie kumam o co chodzi z tymi magicznymi przedmiotami,ale ograniczenie jednego magicznego przedmiotu na bohatera jest dobre i tym samym jest wyrównaniem do tego że kucie run to nie pieczenia chleba i łatwe nie jest i magiczny przedmiot to nie byle jakiś tam przedmiot i możesz posiadać tylko jeden bo jeśli się nie mylę to w świecie warhammera magiczne przedmioty nie leżą na ulicach tylko są bardzo rzadkie.

2. Kucie run jest ok bo mam możliwość, albo wydaje kasiore i ryzykuję że mogę stracić życie(oczywiście tak nigdy nie będzie bo jak mam rozum to wykucia runy na stałe podejmował bym się dopiero mając co najmniej 2 żywotności a nie na pierwszych lvlach gdzie moge rzeczywiście zginąć) ale runa zostaje mi na stałe, albo wydaje mniej kasy i mam na potyczkę wykute runy. Oczywiście kusząca jest możliwość którą prezentujesz,ale runy są naprawdę mocne i jak by zależały od dostępności to łoo koksiarstwo by się zrobiło. Mam jednak propozycję która nieco ułatwiła by bandzie z kowalem run kucie. Mianowicie chodzi mi o to by podczas kucia run tymczasowych zniwelować możliwość zabicia sobie kowala. Czyli normalnie płace za runę tyle ile mam płacić poświęcam wszystko tak jak poświęcam a gdy wyrzucę 1 na kości wtedy też rzucam na tabelkę i biorę pod uwagę wszystkie opcję oprócz tej ze raną. Co wy na to ? czyli w najgorszym przypadku runa nie wychodzi i broń zostaje zniszczona. O albo jeszcze inne że bierzemy wszystkie opcje z tabelki pod uwagę tylko że zamiast możliwości dostania rany kowal run po prostu pauzuje następną potyczkę. Co wy na to ?

3. Jasne, zgadzam się

4. Zgadzam się


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Krnabrny




Dołączył: 01 Cze 2013
Posty: 627
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Pon 15:27, 20 Lip 2015    Temat postu:

1. Chodzi o to że obecnie możesz mieć :
1 magiczną broń
1 sztukę magicznego pancerza tzn pancerz/tarcze/hełm

2. Jak już zostawiamy rzuty to niech zostaną takie. Zniesienie ich miało by sens przy zniesieniu ograniczenia magicznych przedmiotów. Bez tego przechyliło by się na na drugą stronę dość hardcorowo. Przykład
6 bohaterów z rozkładem ekwipunku:
Tan:Gromnirowy pancerz + runa kamienia + tarcza
Kowal:Gromnirowy pancerz + runa kamienia + tarcza
Długobrody:Gromnirowy pancerz + runa kamienia + tarcza
Łamacz żelaza:Gromnirowy pancerz + Tarcza + runa kamienia + runa oporu ( 3 + gromnirowy, 2+ z runy kamienia, 1+ umiejętności Łamacza żelaza, 0+ z tarczy do tego wszystkiego przerzut pancerza z runy oporu )
Gromnirowy pancerz + runa kamienia + tarcza
Gromnirowy pancerz + runa kamienia + tarcza

6 bohaterów z pancerzem 0+ w walce wręcz, 1+ poza nią.

Cena niby jest wysoka ( 6 x 50 zk + 6 x 15 + 1 x 30 = 420 zk ) ale no raz że nie wszystko naraz dwa że jak za możliwości które nam to daje to jest bardzo ok. Mamy 50% szansy na naniesienie runy poprawnie, 16% na to że zniszczymy przedmiot, 33% szansy na to że runa nie wyjdzie.
Jeśli dołożymy do tego karty tarota ( 25 zk, po udanym teście CP, w czasie lub po rozgrywce możemy zmodyfikować wynik rzutu kostką +-1 ), szanse zmianiają się na 66% na naniesienie runy, 8% na zniszczenie przedmiotu. Jak mamy przerzuty z Runy Szczęścia ( 30 zk, przerzut 1 kostki w czasie potyczki lub po niej ) to jest jakieś 4% na zniszczenie przedmiotu ( pierw 1-2 na kostce od robienie runy potem 1 na kostce z tabelka musi wypaść dwa razy jako że mamy przerzut ) także nie jest źle. Wiem że to taki trochę matematyczny bełkot niemający głębszego pokrycia w praktyce ale no.

Wymaga to trochę kombinowania i mieszania run ale da się zrobić runiczne przedmioty dużo mocniejsze niż magiczne. Nie ma ograniczenia ilości runicznych przedmiotów. O ile dobrze rozumiem :

Można mieć maksymalnie 3 runy na jednym przedmiocie. W bandzie nie mogą się powtarzać kombinacje pojedyńczych run. Runy mistrzowskie nie mogą się pojawiać więcej niż 1 raz. Runy można umieszczać na sztandarach, pancerzach, orężu oraz talizmanach.

Czyli możemy mieć :
Runiczną Broń
Runiczną Tarczę ( bo się zalicza pod pancerz )
Runiczną Zbroję
Runiczny Hełm
Runiczny Talizman

Czyli
Runiczna Tarcza ( mistrzowska runa stali - trafienia z siłą większa niż 5 liczone jako 5 ) 45zk
Runiczny Hełm ( mistrzowska runa adamantytu - +1WT, może podnieść ponad rasowe maksimum ) 45zk
Runiczna Zbroja ( runa hartu ducha +1ŻW + runa oporu + runa kamienia ) 75 zk
Runiczna broń ( runa rozłamu +1S i 2 x Runa snorriego ślniącego hełmu zapewniająca +2 do trafienia ) lub ( mistrzowska runa alryka szalonego - czyli bijemy przeciwnika bez pancerza ) 90 zk lub 45 zk
Runiczny Talizman ( mistrzowska runa złościwości dająca magiczną ochronę na 4+ ) 75zk

Łącznie za cenę 330 ( wersja z +2 do trafienia +1S) lub 285 ( ignorowanie pancerza przeciwnika ) + koszt przedmiotów 45 ( cieżki pancerz bo i tak mamy ochrone na 0+ z umiejętności + tarcza + topór + hełm ) daje nam 375 lub 330 zk łącznie. W tej cenie mamy :

+Maksymalna siła z jaką możemy zostać zranieni to 5+
+1WT
+1S +2 do trafienia lub ignorowanie pancerza
+ Pancerz na 0+ z przerzutem w walce wręcz ( rozpatruje tu łamacza żelaza ) lub 1+ ( inny bohater o ile nie ma gromnirowego pancerza ) lub 2+ poza walką
+ Magiczna ochrona na 4+

Mamy WT 5, czyli ranią nas zawsze na 4+ lub gorzej o ile mamy więcej WT. Mamy pancerz na 0+ więc w walce wręcz z przeciwnikiem nie mającym przebicia pancerza czy czegoś takiego mamy 2+ z przerzutem oraz 4+ magicznej ochrony. Dodatkowo mamy 2ŻW nawet jeśli żw nie rozwijaliśmy.

W całym tym wywodzie chodzi o fakt że twierdzenie "dużo magicznych przedmiotów jest przegięte" jest równe stwierdzeniu "jak kompania ma dużo kasy to się uzbroi po zęby bo na tym to polega".

4 mistrzowskie runy i 3 zwykłe to 5 gier. Nie twierdzę że to mało, nie twierdzę że krótko ale magiczne przedmioty też nie wpadają nam od tak.

3. Ok to czekamy jeszcze na Grisha i tyle
4. Ok to czekamy na głos Grisha i tyle


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Grish




Dołączył: 19 Mar 2014
Posty: 411
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Będzin/Sosnowiec

PostWysłany: Pon 17:39, 20 Lip 2015    Temat postu:

1. Przeciw
2. Przeciw
3. Za
4. Za


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Krnabrny




Dołączył: 01 Cze 2013
Posty: 627
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Pon 20:57, 20 Lip 2015    Temat postu:

Kk. Czyli
1. Odpada
2. Odpada
3. 4 z 4 za
4. 4 z 4 za

Ogłasza się co następuje:
- Przy zakupie broni wielkiej należy określić jakiego typu jest to broń. Typ przypisany przy zakupi nie może być zmieniony, w przypadku stronników cała grupa musi posiadać ten sam rodzaj broni. Miecze wielkie pozwalają parować, wielka broń obuchowa działa jak broń obuchowa zwykła, topory wielkie mają cechę przebicie pancerza.
- Wszystkie zasady pozwalające wykonywać ataki zza pleców modeli zostają zmienione w sposób uniemożliwiający oddanie ataku w model z którym nie stykamy się podstawką. Można atakować z drugiego szeregu, nie można w drugi szereg atakować jeśli nie mamy zasady na to pozwalającej.

Zatwierdzone modyfikacje trafiły do odpowiedniego tematu.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Krnabrny




Dołączył: 01 Cze 2013
Posty: 627
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Pon 21:05, 20 Lip 2015    Temat postu:

Post pod postem ale trudno. Kilka dalszych propozycji w związku z tym że faktycznie te rzeczy można by zmienić i kilka razy narzekaliśmy na nie w klubie wszyscy.

1. Zmiana tabelki za punkty kampanii. Zrezygnowalibyśmy z rzutów i wprowadzili wybieranie tego co nam odpowiada. Znaczy mamy rozwinięcie z czegoś tam - wybieramy sobie to co nam potrzebne.

2. Przy nieśmiertelnych możliwość dokupywania za dopłatą doświadczonych stronników.

3. Jako że mamy ciągle jakieś mniejsze i większe problemy związane z tym jak ustawić modele żeby się mieściły w ciasnych miejscach - jesteśmy w walce z każdym modelem w zasięgu 1" od naszej podstawki. Wydaje mi się to uczciwe dla wszystkich. Tyle że teraz:
a) każdy model 1"
b) modele podlegający zasadzie duży cel 1" pozostałe 0,5"
c) modele podlegające zasadzie duży cel 2" pozostałe 1"


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Grish




Dołączył: 19 Mar 2014
Posty: 411
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Będzin/Sosnowiec

PostWysłany: Pon 21:49, 20 Lip 2015    Temat postu:

1. Spoko, ułatwi kokszenie.
2. Spoko.
3. Trzeba dopracować. Co w przypadku szarż na model BtB, a obok znajduje się drugi w 1" - tez jest szarżowany? Ta sama sytuacja z autohitem po szarży (nie pamietam teraz nazwy zasady)


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Grish dnia Pon 21:49, 20 Lip 2015, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Krnabrny




Dołączył: 01 Cze 2013
Posty: 627
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Pon 22:24, 20 Lip 2015    Temat postu:

1. Tu raczej chodzi mi o to że obecnie można mieć bandę która ma rozwinięcia oderwane od rzeczywistości w stylu łowcy czarownic narkomani czy kultyści khorna z najemnikiem poziom 3 Very Happy Zwyczajnie bez sensu. A i jeszcze są rozwinięcia które nic nie dają np bonus plądrowania może mieć drużyna która nie może plądrować itp.
3. Jak dla mnie tak. Jak jesteś w zasiegu 1" to jesteś w walce. Bo obecnie dochodzi do absurdów że jest w promieni 3 cali kilka niezależnych walk. Dalej nie można atakować z za pleców kolegi jeśli nie mamy nic co na to pozwala itp.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
quidamcorvus




Dołączył: 08 Lis 2014
Posty: 37
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Katowice/Żory, śląskie

PostWysłany: Pon 23:53, 20 Lip 2015    Temat postu:

Krnabrny napisał:
1. Zmiana tabelki za punkty kampanii. Zrezygnowalibyśmy z rzutów i wprowadzili wybieranie tego co nam odpowiada. Znaczy mamy rozwinięcie z czegoś tam - wybieramy sobie to co nam potrzebne.

Ściągnij sobie wersję WIP podręcznika z bloga. Dałbym linka ale mam za mało wiadomości Razz


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Krnabrny




Dołączył: 01 Cze 2013
Posty: 627
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Wto 0:14, 21 Lip 2015    Temat postu:

No i to włąściwie zamyka dyskusję w punkcie 1.

Link - [link widoczny dla zalogowanych]

Zmiana jest taka że wybiera się rozwinięcie a nie losuje. Czyli to o czym mówiliśmy.

Pytanie zatem zmienie - Czy wstecznie chcemy panowie zmienic sobie rozwinięcia na punktach kampanii ten jeden raz ?


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Grungnar Gundrikson




Dołączył: 02 Kwi 2014
Posty: 119
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 1/5

PostWysłany: Wto 17:04, 21 Lip 2015    Temat postu:

Kiepsko, ja bym am wolał rzucać. Oczywiście czasami człowiekowi nie pasuje co wypadło ale tak to wszyscy będą mieli zawsze to samo,. Kiepsko (tak pewnie podasz Wiktor wiele band z różnymi możliwościami a ja dalej twierdze że to będzie shit bo i tak zawsze wszyscy będą brali to samo).

2. Kuszące, ale nie. To nie jarmark z żywym towarem tylko powiedzmy w przypadku łowców - rekrut taki a nie inny przysłany ze świątyni. W przypadku krasnoludów z gór krańca świata taki a nie inny wojak wysłany z klanu itd.

3. Nie kumam o co chodzi ale tak jak jest jest dobrze.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum WarZag Strona Główna -> Mordheim i Warheim Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Idź do strony 1, 2  Następny
Strona 1 z 2

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin