Forum WarZag Strona Główna WarZag
ZAGŁĘBIOWSKI KLUB GIER BITEWNYCH I FANTASTYKI "WARZAG"
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Liga Patrol+ w ERPEGIE

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum WarZag Strona Główna -> Warhammer 40K
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Keban




Dołączył: 14 Paź 2014
Posty: 20
Przeczytał: 1 temat

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Czeladź

PostWysłany: Pią 14:23, 14 Paź 2016    Temat postu: Liga Patrol+ w ERPEGIE

Zapraszam ludzi z Zagłębia do wzięcia udziału w tejże lidze,dwie rundy grałem i polecam Smile

Po parowaniu z przeciwnikiem macie 10 dni na rozegranie bitwy więc dobra opcja dla osób które mają mało czasu/pracują.Wiecej zasad poniżej.

ZASADY LIGI PATROL+ WARHAMMERA 40K W ERPEGIE.

Zapisy: 14.10.2016 - 27.10.2016

Czas trwania rozgrywek: 29.10 – 06.12.2016

Dokładna ramówka czasowa:
1 Runda 29.10 – 06.11 – 700 pts
2 Runda 07.11 – 16.11 – 820 pts
3 Runda 17.11 – 26.11 – 660 pts
4 Runda 27.11 – 06.12 – 880 pts

Przy ilości graczy:
5 - 8 gramy każdy z każdym i nie ma podziału na rundy
9+ gramy rundy zgodnie z ramówką

Wpisowe 20 zł na całą ligę, płatne przy zapisach. W całości zostanie przeznaczone na nagrody.

Nagrody:
I miejsce ok 40% zebranego wpisowego w bonach sklepu,
II miejsce ok 20 %,
reszta przeznaczona jest na Random Dropy o równej wartości (losowane poza Top 2).
Wartość nagrody za I i II miejsce oraz wartość i ilość Random Dropów zależna jest od frekwencji.
Przy większej frekwencji przewidziane są dodatkowe nagrody.

Uwaga: Osoby, które do zakończenia danej edycji Ligi Patrol+ nie rozegrały wszystkich bitew nie otrzymują nagród za zajęte miejsce ani nie biorą udziału w losowaniu Random Dropów. W przypadku nagrody za zajęte miejsce zostanie ona dodana do puli Random Dropów.

Liga P+ odbywa się w sklepie „ERPEGIE” (Kochanowskiego 6/2, Katowice) i składa się z 4 rund. Każdą z bitew należy rozegrać na terenie sklepu.

Pary zostaną wylosowane najpóźniej w ostatnim dniu rundy poprzedzającej (na pierwszą rundę paring podamy 28.10).

W przypadku niejasnych zasad korzystamy z zasad ETC, PKZ oraz FAQ GW (ETC jest nadrzędne nad PKZ).

Link do forum Ligi z najnowszymi ETC [link widoczny dla zalogowanych]
_________________________________________________

Uwaga: w przypadku gdyby któryś z graczy nie miał modeli na stole (tabled) to nie ma automatycznej wygranej przeciwnika 20:0 tylko dogrywamy wszystkie tury, łącznie z losowaniem tury 6 i 7 oraz wykonujemy normalnie Maelstormy.
_________________________________________________

Liga zostanie zgłoszona do ogólnopolskiej ligi 40k.

ROZGRYWKA
Po podaniu przez organizatora paringów, zainteresowani gracze dostają kontakt do przeciwnika i mają 10 dni kalendarzowych na rozegranie gry danej Rundy (patrz wyżej - ramówka Rund).

Termin rozegrania każdej bitwy należy umówić z przeciwnikiem niezwłocznie po ogłoszeniu paringów.

Uwaga: Po uzgodnieniu terminu bitwy ze swoim przeciwnikiem jedna osoba z każdej pary ogłasza w komentarzu pod postem bieżącej edycji Ligi termin rozgrywanej bitwy.

W przypadku, gdy gracze nie zagrają danej Rundy, nie otrzymują za nią żadnych punktów do momentu jej rozegrania w czasie trwania kolejnej Rundy.

Na potrzeby losowania par, gracze którzy w danej Rundzie nie rozegrają bitwy dostają po 20 punktów (są to punkty tylko na potrzebę losowania par, faktycznych punktów otrzymują po 0).

Każdy z graczy może mieć maksymalnie jedną nie rozegraną bitwę w danym momencie. Bitwa nierozegrana we właściwym czasie musi zostać rozegrana najpóźniej w Rundzie następnej (czyli bitwa Rundy 2 najpóźniej w Rundzie 3).

Gdyby któryś z graczy unikał rozegrania danej Rundy zarówno w czasie jej trwania jak i w kolejnej, jego przeciwnik w Rundzie 4 będzie grał tę bitwę z Botem i otrzymuje tyle punktów ile z tym Botem ugra.

Uznaje się, że gracz unikający gry oddał ją walkowerem - otrzymuje wtedy 0 punktów bez możliwości rozegrania bitwy, której unikał, a bitwa liczy się jako nierozegrana (patrz nagrody).

Są możliwe lekkie odstępstwa od tych reguł ale jedynie w wyjątkowych sytuacjach i za uprzednią zgodą Organizatora.

Botem jest pracownik ERPEGIE grający jedną z losowo wybranych armii sklepowych (na razie Necrons i Tau). Ewentualnie pracownik ERPEGIE może poprosić innego uczestnika Ligi Patrol+ o rozegranie bitwy w zastępstwie.
_________________________________________________

Uwaga: Gramy na stołach 48" x 48" (120 cm x 120 cm)!
_________________________________________________

Misja pierwsza:
Znaczniki: 4 znaczniki rozstawione w strefie rozstawienia po 2 na gracza (12 cali od innego znacznika, 6 cali od krawędzi bocznej). Swoje znaczniki warte 2 pkt, przeciwnika 5 pkt.
Maelstrom of War: Cleanse and Control
Deployment: Dawn of War

Misja druga:
Cel główny: 4 znaczniki rozstawione na środkach ćwiartek. Własny znacznik wart 2VP, boczne warte 3VP, wrogi wart 4VP.
Maelstrom of War: Cloak and Shadows
Deployment: Vanguard Strike

Misja trzecia:
Cel główny - każdy zniszczony oddział wart 2 VP, 1 znacznik na środku stołu wart 4 vp, dodatkowo 4 znaczniki jak w misji 1 ale warte 0 punktów (używane tylko do Maelstormów).
Cel poboczny - Slay the Warlord w tej misji wart 3 VP
Deployment: Dawn of War

Misja czwarta:
Cel główny - przejęcie dwóch relikwii, każda relikwia warta 4 vp. Relikwie są na lini środku stołu 12 cali od bocznych krawędzi, dodatkowo po 1 znaczniku na gracza, znaczniki warte 2 vp swój, 4 vp przeciwnika. Rozstawione 6 cali od krawędzi bocznej i 12 od innego znacznika.
Cel poboczny - First Blood, Slay the Warlord, Line Breaker warte po 2 VP.
Nie można się rozstawić bliżej niż 6 cali od reliktu.
Maelstrom of War: Spoils of War
Deployment: Dawn of War
_________________________________________________

Zasady ogólne:

Armię tworzymy korzystając tylko z jednego Detachmentu:

Patrol Detachment:
0-2 HQ
0-2 Elite
1-4 Troops
0-2 Fast Attack
0-2 Heavy Support
0-2 unity niezajmujące miejsca w FoCu

Fortyfikacje:
0-1 Aegis Defense Line

Combat Benefits Patrol Detachmentu są takie same jak Combined Arms Detachmentu.

Niedopuszczone: Super-Heavy, Gargantuan Creatures, Flyers, Lords of War

Flying Monstrous Creatures: dopuszczone, jednakże z zakazem latania w trybie Swooping oraz wystawiania się za pomocą deep strike'u.

Armia musi posiadać 1 Warlorda. Jeśli jest w rozpisce jednostka z HQ to musi zostać Warlordem, jeśli nie to dowódca (np. Sierżant, Egzarcha, Shas'ui) dowolnej jednostki, jeśli nie ma ww. to Warlordem zostaje dowolny inny model nie będący pojazdem.

Warlord Traits Patrol+
1. +1WS, +1A
2. Re-roll 1 na trafienie w strzelaniu (także dla oddziału)
3. Objective Secured (także dla oddziału)
4. Move Through Cover [wszystko] oraz Stealth [Las] (także dla oddziału)
5. Soul Blaze (także dla oddziału)
6. Re-Roll LD, Pinning, itd w 12"

Warlord Traits losuje każdy Warlord, ten z HQ ma przerzut.
_________________________________________________

Ograniczenia:
- Maksymalna wartość sumy pancerza pojazdu (Front+Side+Rear): 34
- Maksymalna wartość Toughness: 5
- Modele mogą mieć maksymalnie 3 Woundy (z wyjątkiem jednostek z zasadą Swarm)
- Squadron pojazdów może liczyć max 2 modele
Maksymalne rzuty obronne:
- Armor Save 2+
- Invulnerable Save 4+
- Cover Save 3+
- Feel No Paina / Reanimation Protocols max na 5+

Rerolle save'ów:
2+ => brak
3+ => 5+
4+ => 4+
5+ => 5+
6+ => 6+

Psionika:
- Zbanowane czary: Invisibility, Eldritch Storm, Possesion, Shifting Worldscape
- W przypadku wylosowania zbanowanego czaru, należy ponowić losowanie.

Jeżeli w trakcie gry dana cecha jednostki nie będzie się już mieścić w ograniczeniach, musi ona zostać zmniejszona tak, by mieścić się w ograniczeniach.

Jeżeli stałoby się to w wyniku rzutu kostką, gracz kontrolujący oddział decyduje czy ta kostka ma być przerzucona, czy nic się nie dzieje.
_________________________________________________

Inne:
Zasada Get's hot nie obowiązuje, chyba, że broń którą ją posiada jest Twin-Linked, lub jeśli zasada jest efektem zdarzeń jak np z jakiegoś czaru.

Ad Mech (Skitarii + Cult)
- Dopuszczony jeden model Onager Dunecrawler
- Można korzystać z jednostek Adeptus Mechanicus i Skitarii jakby to był jeden kodeks, wtedy stosuje się Patrol Detachment
- Skitarii może korzystać ze specjalnego Detachmentu:
Skitarii Patrol Detachment:
0-3 elity
1-5 troops
0-2 fast
0-2 heavy support
Combat Benefits są takie same jak w Skitarii Maniple.

Blood Angels;
FAQ i ERRATA:
[link widoczny dla zalogowanych]

Chaos Daemons:
- 1 Herald na 1 slot HQ
- Maksymalnie 3 oddziały modeli o ilości woundów nie przekraczającej 3 w tym samym momencie na stole.

Chaos Space Marines:
- Brak ograniczeń Woundów
- Hellbrute: Zmiana statystyki Ataki na 4.

Craftworld Eldars:
- Tylko 1 na 3 Windrider Jetbike, może wziąć Scatter Laser albo Shuriken Cannon
- Oddział Warp Spiderów może odskoczyć z Flickerjump tylko raz na turę strzelania przeciwnika.
- Max 1 oddział Warpspiderów
- Max 1 oddział War Walkerów

Grey Knights:
- Dopuszczony 1 model Nemezis Dreadknight. Może wykupić Personal Teleporter, ale nie może skorzystać z umiejętności Teleport Shunt (specjalny skok do 30")
-Dreadnought / Venerable Dreadnought: Zmiana statystyki Ataki na 4

Harlequins:
Mogą korzystać ze specjalnego Detachmentu:
Harlequin Patrol Detachment:
0-3 elity
1-5 troops
0-2 fast
0-2 heavy support
Combat Benefits są takie same jak w Masque Detachment.

Necrons:
- Można wystawiać pojazdy nie będące Flyerami, których bazowa wartość sumy pancerza nie przekracza 34. Zasada Quantum Shielding, daje tylko +1 do pancerza na przedni facing.
- Przedmioty Zbanowane: Solar Staff
- Max 1 jednostka Wraithów

Space Marines:
- Centurion Devastators: max 3 modele
- Przedmioty Zbanowane: Hunter's Eye

Space Wolves:
- max 1 HQ na Thunderwolfie
- Dreadnought / Venerable Dreadnought: Zmiana statystyki Ataki na 4

Orks:
- Max Toughness: 6
- Przerzuty wynikające z Lucky Stikka nie podlegają ograniczeniom patrolowym

Tau:
- Max 1 unit Broadside Battlesuit
- Max 1 Ion Cannon na 2 Crysis Battlesuit
- Maksymalnie 3 oddziały modeli o ilości woundów nie przekraczającej 3.
- dopuszczony jeden model XV95 GhostKeel Battlesucz

Tyranids:
- Max Toughness: 6
- Brak limitu Woundów
- Max 1 model Hivetyrant/Swarmlord
- Max inv: 3+
________________________________________

Talia Maelstormów:
11 Secure Objective 1
12 Secure Objective 2
13 Secure Objective 3
14 Secure Objective 4
15 Secure Objective 1
16 Secure Objective 2
21 Secure Objective 3
22 Secure Objective 4
23 BEHIND ENEMY LINES—Score 1 VP if one of your scoring units is within 12" of your opponent's table edge at the end of your turn.
24 ASCENDENCY—Score 1 VPs if you control any two objective markers at the end of your turn.
25 SUPREMACY—Score 1 VPs if you control at least one more Objective than your opponent at the end of your turn.
26 OVERWHELMING FIREPOWER— Score 1 VPs if you completely destroyed at least one unit in the shooting phase.
31 BLOOD AND GUTS— Score 1 VPs if you completely destroyed at least one unit in the Assault phase.
32 NO PRISONERS—Score 2 VPs if you completely destroyed 2 or more enemy units during your turn.
33 HUNGRY FOR GLORY—Issue a Challenge in a HTH Phase
34 WITCH HUNTER—Score 1 VP at the end of your turn if at least one enemy unit with the Psyker/Psychic Pilot/Brotherhood of Psykers special rule was completely destroyed during your turn.
35 ASSASINATE—Score 1 VP at the end of your turn if at least one enemy character was removed as a casualty during your turn.
36 GAME HUNTER—Score 1 VP at the end of your turn if at least one enemy Vehicle or Monstrous Creature was destroyed during your turn.

Punktacja
Różnica VP...................wynik bitwy
0 .................................. 10 - 10
1-2 ............................... 11 - 9
3-4 ............................... 12 - 8
5-6 ............................... 13 - 7
7-8 ............................... 14 - 6
9-10 ............................. 15 - 5
11-12 ........................... 16 - 4
13-14 ........................... 17 - 3
15-16 ........................... 18 - 2
17-18 ........................... 19 - 1
19+ .............................. 20 - 0
________________________________________

FAQ:
Czy jeśli limit Inva wynosi 4++ to czy mogę brać jednostki z 3++ ?
-Tak, jednakże ich Inv w takim wypadku będzie wynosić 4++
Czy jeśli jednostka przekracza Toughness i Wound to można ją wystawić z pogorszonymi statami?
- Nie można wystawić w ogóle.
Ile czarów może rzucić psionik?
- Tyle, ile zna, o ile zostały Warp Charge.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Keban dnia Pią 14:26, 14 Paź 2016, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Wolfgar
Graal Knight



Dołączył: 02 Cze 2013
Posty: 955
Przeczytał: 6 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Będzin

PostWysłany: Pią 17:15, 14 Paź 2016    Temat postu:

byłem raz, super sprawa, niestety z braku czasu musiałem zrezygnować.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Zedikus




Dołączył: 22 Kwi 2014
Posty: 176
Przeczytał: 5 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Pią 18:19, 14 Paź 2016    Temat postu:

Ja już jestem zapisany - polecam każdemu, przednia zabawa Smile

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum WarZag Strona Główna -> Warhammer 40K Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin