Forum WarZag Strona Główna WarZag
ZAGŁĘBIOWSKI KLUB GIER BITEWNYCH I FANTASTYKI "WARZAG"
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

The End Times

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum WarZag Strona Główna -> Warhammer Fantasy Battles
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Zgłębiczart




Dołączył: 19 Mar 2014
Posty: 482
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Głębiny

PostWysłany: Pią 20:28, 22 Sie 2014    Temat postu: The End Times

Armies of the End Times can also field more Lords - to up 50% - and the brand new spell lore - The Lore of Undeath - allows every wizard, mage and sorcerer to wield the fell magic unleashed by Nagash. There are also army lists that allow you to create a unified army of Tomb Kings and Vampire Counts known as the Undead Legion.

kiedy gramy w tym settingu? : D
ciekawe czy 50% lordów kosztem heroes czy nie, bo jeżeli nie to może być śmiesznie : -)


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Micz




Dołączył: 28 Lis 2013
Posty: 468
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Middenheim

PostWysłany: Śro 15:09, 27 Sie 2014    Temat postu:

Mnie to sie w ogole wydaje, ze GW chce w wfb zrobic cos takiego jak LoW w 40k wiec pewnie na Nagashu sie nie skonczy. Ciekawe kogo dadza nastepnego - filmik moze troche sugerowac Wink
https://www.youtube.com/watch?v=jU20Fac1kSY


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Zgłębiczart




Dołączył: 19 Mar 2014
Posty: 482
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Głębiny

PostWysłany: Śro 19:39, 27 Sie 2014    Temat postu:

no właśnie ktoś przebąkiwał gdzieś, że ma być cała seria, a następny podobno chaos, przy czym różne zgadywanki krążą po sieci: chaos ogólnie, Archaon (może podobny jak dla armii nagasha miks DoCh&WoC - na filmiku do którego podałeś linka widać Archaona) tudzież Elfy vs Demony - co może być w zasadzie częścią fabuły po prostu...

..niemniej jednak, pytanie brzmi: czy The End Time, to setting w ramach którego wyjdą kolejne mieszane armie, czy kolejne pozycje będą kolejnymi settingami : )
Mnie osobiście podoba się pomysł lordów 50% z racji tego, że można będzie wystawić fajne rzeczy (nie koniecznie super competitive, ale przynajmniej na małe punkty będzie można zobaczyć np. lordów na manticorach tudzież nawet smokach).

btw, nie wiem czym jest LoW w 40k.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Zgłębiczart




Dołączył: 19 Mar 2014
Posty: 482
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Głębiny

PostWysłany: Nie 19:44, 07 Gru 2014    Temat postu:

magia zdefiniowana w END TIMES:
- niektóre dziedziny magii (Lore of Magic) posiadają dodatkowe znamionowe (signature spells) zaklęcia, które mogą być użyte przez magów poziomu trzeciego (lvl3) lub wyżej i nie mogą zostać powstrzymane (dispelled), czary te które dodatkowo są czarami pozostającymi w grze (remains in play) mogą być odwołane przez rzucającego je maga
- magowie znają wszystkie zaklęcia z danej dziedziny magii, a więc nie są ograniczeni do poziomu swojego czarodziejstwa; zasada Loremaster oznacza, iż mag który ją posiada może przerzucić rzut (casting roll) na rzucenie każdego czaru w ramach dziedziny magii której dotyczy zasada Loremaster
- dla wiatrów magii (Winds of Magic) wykonuje się rzut czterema kośćmi k6 (4D6 are rolled) i nie obowiązuje limit posiadanych kości mocy (power pool); gracz, które będzie w fazie magii rozpraszał czary (dispelling player) otrzymuje sumę najwyższych dwóch rzutów
- po wybraniu maga i zadeklarowaniu jaki czar będzie nim rzucony i wybraniu celu, należy rzucić k6. Rzut kością determinuje maksymalną ilość kości dopuszczoną do wykonania rzucenia czaru (casting roll), zawsze do rzucenia czaru trzeba użyć minimalnie jednej kości mocy.
- w przypadku przełamywania czaru (dispell) również trzeba rzucić k6, by sprawdzić ile kości może użyć mag.
- zaklęcia mogą zostać użyte dowolną ilość razy w każdej fazie magii (each Magic phase), pod warunkiem, że każda uprzednia próba rzucenia czaru zakończyłą się pomyślnie;
- wyjątkiem dla powyższego punktu są (poniższe czary można rzucić tylko raz na fazę magii):
1) zaklęcia końca czasu (End Times spells (te wspomniane w pierwszym punkcie))
2) wszystkie zaklęcia których trudność rzucenia wynosi piętnaście lub więcej (casting value of 15+ or more)
3) jeżeli zaklęcie posada różne wartości wymagane do rzucenia (casting value) i rzucona została wersja z trudnością powyżej piętnastu
- magowie nigdy nie tracą koncentracji (nie działa zasada Broken Concentration) i mogą rzucać czary tak długo jak tylko dostępne są kości mocy (in power pool), jednakże obowiązuje nadal zasada uzyskania na kościach minimum trzech oczek przy rzucie na próbę rzucenia czaru (Not Enough Power)

osobiście uważam to za nawet sensowne:
- 6 dice'owanie ograniczone
- można śmiało próbować rzucać magiem czar na jednej kości
- będzie wchodzić więc więcej małych czarów, przy założeniu istnienia maksymalnego poziomu maga po obu stronach, tym bardziej, że niby można rzucać czary wielokrotnie (TUTAJ PROSZĘ O KOMENTARZ: czy wielokrotnie w tym przypadku oznacza wiele razy przez różnych magów czy też wiele razy przez tego samego maga - nie jest to imo napisane dostatecznie klarownie)
- czary z trudnością rzucenia 15+:
FIRE:
0) boostowana boostowana sygnaturka 18+
6) boostowany FLame Storm 16+
BEASTS:
2) boostowany Pann's Impenetrable Pelt 16+
3) boostowany The Amber Spear 15+
5) boostowany The Savage Beast Of Horrors 20+
6) Transformation Of Kadon 16+
METAL:
0) boostowany sygnaturka 20+
3) boostowany Glittering Robe 16+
5) boostowany Transmutation Of Lead 15+
6) Final Transmutation 15+
LIGHT:
0) boostowany sygnaturka
2) boostowany The Speed Of Light
3) boostowany Light Of Battle
6) boostowany Birona's Timewarp
LIFE:
5) boostowany Regrowth 15+
6) The Dwellers Below 18+
HEAVENS:
3) boostowany Curse Of The Midnight Wind 20+
5) boostowany Comet OF Cassandora 24+
6) Chain Lightning 15+
SHADOW:
3) boostowany The Withering 16+
4) boostowany The Penumbral Pendulum 18+
5) boostowany Pit Of Shades 17+
6) Okkam's Mindrazor 18+
DEATH:
3) boostowany Soulblight 18+
6) The Purple Sun Of Xereus 15+

potencjalnie co mi się w oczy rzuca to, że można wziąć kilka shadowów by użyć miazmy i strzelać podstawową wersją Pit Of Shades (14+), ale z ograniczeniem maksymalnej ilości kości do k6 może być to hazard większy : )

grunt, że END OF A UNIT spells można nadal rzucić raz : -)


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Zgłębiczart dnia Nie 19:45, 07 Gru 2014, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Słowian




Dołączył: 09 Mar 2014
Posty: 504
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Nie 21:12, 07 Gru 2014    Temat postu:

Dzięki ze napisałeś co się zmienia. Jak dla mnie może być z tym ze ja postoje i popatrzę na godzinną fazę magi gdzie każdy czar sie może nie udać (rzut ile kości można użyć) a masz ŚREDNIO 14 kości na turę. Jest szansa ze ktoś sensownie to zbilansuje ale wolę grać bez EOT niż balansować wszystko co wychodzi. A kto widzi to inaczej ?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Zgłębiczart




Dołączył: 19 Mar 2014
Posty: 482
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Głębiny

PostWysłany: Nie 22:03, 07 Gru 2014    Temat postu:

Racja, jeżeli chodzi o turlanie to jest tego więcej, natomiast jak faktycznie w praktyce będzie wyglądać zastanawianie się podczas bitwy, który czar wybrać do rzucenia nie mam pojęcia, zwłaszcza, że maksymalna ilość kości jest zmieniona z 6 do k6. Czyli, zakładając, że ktoś rzuca w takiej, a nie innej kolejności zaklęcia tylko po to by przeciwnik wyrzucił wszystkie swoje kości rozproszenia to może się okazać, że straci to większy sens, bo dla czaru który miał być rzucony wypadnie 1 ; )

Potencjalnie, wbrew pozorom może to przyśpieszyć fazę.

//edit: może wydłużyć fazę dla gracza grającego z użyciem modelu Loremaster of Hoeth - który w myśl powyższych zasad ma dostęp do wszystkich podstawowych dziedzin magii : D


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Zgłębiczart dnia Nie 22:06, 07 Gru 2014, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Zgłębiczart




Dołączył: 19 Mar 2014
Posty: 482
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Głębiny

PostWysłany: Nie 22:31, 07 Gru 2014    Temat postu:

a tak się mniej więcej rozkłada prawdopodobieństwo sumarycznej przewagi liczonej w sumie kostek do power poola nad sumą kostek do dispell poola, jak widać drastycznej różnicy nie ma : -)
2 = 13.1692%
3 = 18.8098%
4 = 20.1798%
5 = 17.2605%
6 = 13.2082%
7 = 8.3538%
8 = 5.0017%
9 = 2.4722%
10 = 1.1707%
11 = 0.3007%
12 = 0.07339999999999999%


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Wolfgar
Graal Knight



Dołączył: 02 Cze 2013
Posty: 960
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Będzin

PostWysłany: Pon 7:08, 08 Gru 2014    Temat postu:

Potencjalnie skroci czas w turze magii? Proszę cie chyba zartujesz. Na magię trzebabedzie z 15 minut poświęcić, a jakiś lormaste z 56 czarami to pół godziny. Gra staje się z dupy i tota!lnie niezbalansowana. Chyba musimy przywyknac i grac na tym głównie które rzuca GW. Fuck!!!!

Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Wolfgar dnia Pon 7:12, 08 Gru 2014, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Słowian




Dołączył: 09 Mar 2014
Posty: 504
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Pon 11:54, 08 Gru 2014    Temat postu:

Spokojnie spokojnie. To tylko tymczasowe zawirowanie chaosu, jak SoC i inne takie. Nikt nie grał na tych dodatkach a teraz bardzo chcą żeby na tym grać. My możemy pokazać im środkowy palec i grać w co chcemy aż się pojawi 9 edycja i wszystko wróci do normy. Prawdziwą zagwozdkę mają goście na ETC bo co chwila wychodzę rzeczy wywracające system do góry nogami.

Wolfgar napisał:
Chyba musimy przywyknac i grac na tym głównie które rzuca GW. Fuck!!!!


Czy to oznacza że chcesz grać z tym na naszym turnieju?


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
zaf




Dołączył: 24 Mar 2014
Posty: 501
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Pon 13:14, 08 Gru 2014    Temat postu:

Jezu to się nie trzyma kupy i dupy
Za każdym razem mam turlac rzucając czar czy mogę go rzucić

Kombinuja z rzucaniem a wystarczyłoby osłabić czary

Taktyka fazy magii legła w gruzach a rzucając duży czar możesz losowac po 1 kości i tak naprawdę nic nie rzucić

Super zmiany
Jak się to wszystko skończy na bank nie poznany tej gry bo tylko tabelka trafienia i ranienia zostanie,
Kojarzy mi się to z kryształami czasu rzuć na tabelke której tabelki będziemy używać do zrozumienia tej tabelki
A to oficjalne jest czyli errata czy co?


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez zaf dnia Pon 13:45, 08 Gru 2014, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Zgłębiczart




Dołączył: 19 Mar 2014
Posty: 482
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Głębiny

PostWysłany: Pon 19:22, 08 Gru 2014    Temat postu:

*zaf, to jest magia w Warhammer: Khaine, czyli w settingu The End Times.
*Wolfgar, Loremaster of Hoeth to akurat przypadek pesymistyczny - porównywalny do grania slaneshowym wielkim demonem rzuconym przeciwko hordzie wiedźm mrocznych elfów (test zdolności przywódczych przed każdym atakiem Very Happy)
*Słowian, na turnieju gramy raczej z oficjalną wersją bez ograniczeń ETC - bo nie widziałem by były wspomniane - chyba, że się to zmieni, ale powiedzmy do czwartku ostatecznie (?) ; -)
Co nie znaczy, że nie można by spróbować w przyszłości innych ustawień, póki co zobaczymy jak ten turniej wypadnie ; ))


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum WarZag Strona Główna -> Warhammer Fantasy Battles Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin