Forum WarZag Strona Główna WarZag
ZAGŁĘBIOWSKI KLUB GIER BITEWNYCH I FANTASTYKI "WARZAG"
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Nowa kampania ?
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum WarZag Strona Główna -> Mordheim i Warheim
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Radzik




Dołączył: 20 Mar 2014
Posty: 214
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Sosnowiec

PostWysłany: Śro 10:44, 09 Wrz 2015    Temat postu:

Cytat:
Od kołyski aż po grób: W czasie kampanii obowiązuje zakaz dokupywania bohaterów. Można dokupować jedynie stronników. Polegli bohaterowie lub ci którzych rany uniemożliwiają dalszą walkę zostaja wykreśleni z karty bandy. Przykładowo nie można odkupić poległego bohatera ani żadnego bohatera jego typu w całym czasie trwania kampanii. Bohater nie wykupiony na poczatku kampanii również nie może dołączyć do niej w czasie jej trwania.


Głupie, nawet bardzo. Po straceniu 2 bohaterów, można już sobie dać spokój z dalszym graniem. Skąd taki pomysł?


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Krnabrny




Dołączył: 01 Cze 2013
Posty: 627
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Śro 11:29, 09 Wrz 2015    Temat postu:

Stąd że fabularnie dokupowanie bohaterów nie ma sensu.

Dodatkowo kampania zakłada inny system wynagradzania niż standardowa eksploracja

Tzn - każda kompania dostaje żołd + bonusy za wykonanie zadania, jak to najemnicy mają mają w zwyczaju. Najemnicy nie plądrują miasta w którym pracują. Nie zakładam zależności między ilością bohaterów a żołdem kompanii.

Fabularnie to ilu masz najemników cie nie interesuje, płacisz ich dowódcy za to żeby wykonywał swoją robotę. Jak potrafi to zrobić w 3 osoby to robi to w 3, jak potrzebuje do tego 15 osób to jego problem. Żołd jest dla całej kompanii.

Tl;dr - nie ma standardowej eksploracji tylko dostajemy zołd za scenariusz.

Np.
Za scenariusz 5k10 zk
Za wykonanie zadania w sposób a) +5k10
Za wykonanie zadania w sposób b) +2k10

lub

Za każdy znaleziony znacznik w zadaniu ( w sumie jest ich np 5+k10 ale nie są to znaczniki kosztowności ) +1k10 zk. ( w tym kolejnym zadaniu każdy niesiony przez bohatera znacznik odejmuje 1 od jego szybkości.



Normalna eksploracja się niestety w tym przypadku nie sprawdzi. Tak będziemy bardziej cenić naszych bohaterów, częściej ratować swoja skórę, nie walczyć bez sensu do końca i co najważniejsze - nie rozwiązywać kompanii z byle powodu.

Wieczorem wrzucę pierwsze 2 scenariusze żeby pokazać o co chodzi.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
quidamcorvus




Dołączył: 08 Lis 2014
Posty: 37
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Katowice/Żory, śląskie

PostWysłany: Śro 12:36, 09 Wrz 2015    Temat postu:

quidamcorvus napisał:
Krnabrny napisał:
Od kołyski aż po grób: W czasie kampanii obowiązuje zakaz dokupywania bohaterów. Można dokupować jedynie stronników. Polegli bohaterowie lub ci którzych rany uniemożliwiają dalszą walkę zostaja wykreśleni z karty bandy. Przykładowo nie można odkupić poległego bohatera ani żadnego bohatera jego typu w całym czasie trwania kampanii. Bohater nie wykupiony na poczatku kampanii również nie może dołączyć do niej w czasie jej trwania.

A co z Wampirami i Nekromantami? Co w przypadku śmierci Nekrarchy? Nie można odkupić wampira i drużyna przestaje istnieć? Co w przypadku śmierci Magów lub Duchownych oraz Kowala run i Inżyniera? Brak możliwości odkupienia takich bohaterów upośledza drużynę i skazuje ją na porażkę.


Krnabrny bohatera możesz stracić w wyniku pechowego zdarzenia losowego, czy jednego fartownego strzału przeciwnika. Brak możliwości ich dokupywania, szczególnie w przypadku utraty tych wymienionych powyżej sprawi że drużyna będzie niegrywalna.

Co do żołdu to co z umiejętnościami i zasadami działającymi w fazie eksploracji? Co z uzależnieniem dochodu od ilości bohaterów w drużynie?

Wg twoich założeń najbardziej opłacalne będzie wzięcie dowódcy i maga/duchownego a potem najtańszych awansujacych stronników i liczenie na chłopak ma talent.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Krnabrny




Dołączył: 01 Cze 2013
Posty: 627
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Śro 14:05, 09 Wrz 2015    Temat postu:

Odkupowanie bohaterów jest bez sensu i tyle.

Co do eksploracji w oparciu o bohaterów to dopiero jest ona niesprawiedliwa w systemie kampanijnym. Utracimy w bitwie wszystkich bohaterów i właściwie kompania do wyrzucenia. Tak to na samych stronnikach dalej możemy zagrać.

Także ja to bym generalnie prosił żeby każdy się określił czy gramy fabularna kampanie czy serie niepołączonych ze sobą potyczek gdzie fabuła nie ma znaczenia.

Co do samego dowódcy i maga + stronnicy, czy ja wiem ? Przy regularnym dopływie złota to raczej bohaterowie na koksie będą terroryzować takie kompanie.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
quidamcorvus




Dołączył: 08 Lis 2014
Posty: 37
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Katowice/Żory, śląskie

PostWysłany: Śro 14:32, 09 Wrz 2015    Temat postu:

Krnabrny napisał:
Odkupowanie bohaterów jest bez sensu i tyle.

To nie jest argument.

Odkupienie bohatera - Łowcy czarownic ma fabularnie tyle samo sensu do rekrutowanie stronnika - Zeloty, tylko kosztuje więcej. Nie widzę innej różnicy niż funkcja jaką pełni w drużynie.
Nawet traktując owe kompanie jako najemników. Zleceniodawcy być może nie interesuje jak najmici wykonają zadanie, ale już kapitana najemników tak. Jeśli straci sierżanta, to nie będzie szukał zbrojnego z perspektywami, tylko zatrudni podoficera z doświadczeniem.

Krnabrny napisał:
Co do eksploracji w oparciu o bohaterów to dopiero jest ona niesprawiedliwa w systemie kampanijnym. Utracimy w bitwie wszystkich bohaterów i właściwie kompania do wyrzucenia.


Pozwolisz, że cię zacytuję:
Krnabrny napisał:
Tak będziemy bardziej cenić naszych bohaterów, częściej ratować swoja skórę, nie walczyć bez sensu do końca i co najważniejsze - nie rozwiązywać kompanii z byle powodu.

Przy okazji, nie widzę powodu zmuszać graczy do gry na siłę wybraną na początku kompanią. Różne rzeczy się dzieją, jeśli ktoś będzie chciał zmienić to ma do tego prawo. Różnice niweluje zasada żółtodzioby.

Krnabrny napisał:
Także ja to bym generalnie prosił żeby każdy się określił czy gramy fabularna kampanie czy serie niepołączonych ze sobą potyczek gdzie fabuła nie ma znaczenia.

Jedno nie wyklucza drugiego. Tylko trzeba by do tego odpowiednio podejść. Ja bym poszedł w stronę modyfikatorów do sekwencji po potyczce, jakiś bonusów a nie wywalenia całej fazy eksploracji, która mimo wszystko (w całościowych ujęciu wszystkich zdolności, zasad specjalnych itd.) balansuje pomiędzy sobą poszczególne kompanie.


Krnabrny napisał:
Co do samego dowódcy i maga + stronnicy, czy ja wiem ? Przy regularnym dopływie złota to raczej bohaterowie na koksie będą terroryzować takie kompanie.

Niektórzy stronnicy zaczynają z lepszymi zasadami/charakterystykami niż bohaterowie. Więc jeśli bohaterowie nie mają wpływu na eksplorację, to lepiej kupić więcej stronników tworzących jednoosobowe grupy stronników i liczyć na chłopak ma talent. Tym bardziej, że przy odrobinie szczęścia taki bohater będzie zaczynał awanse z 2 PD.

Dlatego chętnie zagram kampanie ale nie kosztem zmieniania podstawowej mechaniki.

Można ustalić linię fabularną i stworzyć scenariusze oraz odpowiednie cele/nagrody dla praworządnych, dobrych, neutralnych, złych i chaotycznych kompanii. Da się to pogodzić z mechaniką i wpleść w to elementy fabularne.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez quidamcorvus dnia Śro 14:32, 09 Wrz 2015, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Krnabrny




Dołączył: 01 Cze 2013
Posty: 627
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Śro 14:53, 09 Wrz 2015    Temat postu:

Ja się na kampanie ze zmienianiem band nie piszę. Może się walić i palić ale fabularna kampania gdzie ktoś zmienia sobie bandę w trakcie jej trwania mi nie pasuje.

Ta gra gigantycznie traci przez odkupowanie bohaterów. Fabularnie i mechanicznie. Fabularnie - bo to zwyczajnie klimatycznie bez sensu. Mechanicznie bo niweluje przewagę między najsłabszymi a najsilniejszymi. Samych żółtodziobów w czasie kampanii tez bym wywalił.

Ale to jest moje zdanie i tyle. Mam dość grania non stop tego samego, tak samo, bez ładu i składu fabularnego.

A co do tego że ktoś może grać na stronnikach - po 2-3 grach mu się odwidzi a bohaterów już nie kupi. Stronnik nie ma umiejętności, nie ma dostępu do silniejszego ekwipunku i magicznych przedmiotów. Miną 3 - 4 gry i bez bohaterów trochę cienko się zrobi u takiego gracza. I celu gry raczej bez bohaterów się nie osiągnie.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
quidamcorvus




Dołączył: 08 Lis 2014
Posty: 37
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Katowice/Żory, śląskie

PostWysłany: Śro 15:01, 09 Wrz 2015    Temat postu:

Krnabrny napisał:
A co do tego że ktoś może grać na stronnikach - po 2-3 grach mu się odwidzi a bohaterów już nie kupi. Stronnik nie ma umiejętności, nie ma dostępu do silniejszego ekwipunku i magicznych przedmiotów. Miną 3 - 4 gry i bez bohaterów trochę cienko się zrobi u takiego gracza. I celu gry raczej bez bohaterów się nie osiągnie.

Bez możliwości odkupienia bohaterów bo 2-3 grach może wyjść na to samo. Bohaterowie mogą zginąć niezależnie od tego jak bardzo się o nich dba.

A co do kampanii fabularnej, to jak napisałem wcześniej nie widzę konfliktu pomiędzy fabułą a mechaniką kampanii.

Ale może niech ktoś jeszcze się wypowie Smile


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Pepe




Dołączył: 07 Sie 2015
Posty: 36
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Kęty

PostWysłany: Śro 15:55, 09 Wrz 2015    Temat postu:

Gram w tą grę prawie cztery lata, bo lubię, bo mi się podoba, bo mogę się napić piwa ze znajomymi przy okazji gry, bo jest momentami zabawna, bo jest nieprzewidywalna, mógłbym wymieniać dalej. To tak tytułem wstępu aby pokazać, że znam ten system dość dobrze i że go cenię za to że jest. Ale nie jest on idealny bez urazy, bo nie chodzi mi tutaj o balans, zasady, mechanikę bo to QC całkiem nieźle poskładał - mimo, że nie wszystkie zmiany z kolejnymi edycjami RB mi się podobają ale ogólnie jest OK. Niestety jego największą wadą jaką już bardzo dawno temu odkryłem to brak celu rozgrywania kampani. Wiadomo można rozgrywać kampanię po to aby mieć jak najlepsze zabawki, najlepszych stronników, super statystyki ale tak można raz, dwa, trzy... potem już to aż tak nie bawi.
Dlatego rozumiem, że Krnąbrny chce wprowadzić zmiany (imo nie przypadają mi one do gustu). Być może powodują nim te same odczucia co i w moim przypadku. Ale osobiście poszedłbym w inną stronę - w jaką to już innym razem bo teraz czas wrócić z pracy do domu.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
quidamcorvus




Dołączył: 08 Lis 2014
Posty: 37
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Katowice/Żory, śląskie

PostWysłany: Śro 16:23, 09 Wrz 2015    Temat postu:

Zasadniczo celem jest zdobycie jak największej ilości Punktów Kampanii.

Można też ustalić, że należy zdobyć określoną sumę zk albo złożyć artefakt z kilku części.

Możliwości jest sporo.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
ink




Dołączył: 27 Mar 2014
Posty: 7
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Śro 16:30, 09 Wrz 2015    Temat postu:

a może podwoić koszt odkupienia takiego bohatera?
ja patrząć na ostatni turniej to w 4 bitwach straciłem 3 bohaterów- grałem nieostrożnie itp ale mimo wszystko.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Grish




Dołączył: 19 Mar 2014
Posty: 411
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Będzin/Sosnowiec

PostWysłany: Śro 19:18, 09 Wrz 2015    Temat postu:

Widzę trud włożony przez Krnabrnego w kampanie, ale nie podoba mi się gotowy produkt. Przekombinowny, brak odkupu bohaterów itd. imo nie dadzą spodziewanego hype'u.

Moja propozycja: nie zmieniać mechaniki podstawowej, bo ja znamy. Jeśli chodzi o kampanie, to kiedyś był już mój pomysł na to, ale rzeczony post został usunięty. Wyglądało to mniej więcej tak, ze mapa Mordheim i okolic została podzielona na pola, każde z pol miało określona wartość punktowa za kontrole - wykonanie zadania albo wytluczenie bandy wroga. Mozna by zagrać cos takiego, gdzie kampania kończyła by się po zdobyciu określonej ilości punktów lub wygrywa po banda z najwieksza ich ilością po np. 10 bitwach. Poruszamy się po polach dowolnie, w ogólnym ustaleniu i transparntnosci.

Mozna tez poszwendać się po takiej mapie i poszukać artefaktów. Na mapie określić miejsca, gdzie mogą się one znajdować i po bitwie gracz rzuca k6 celem sprawdzenia, czy artefakt znalazł. Możemy przyjąć oczywiście dowolna ilośc miejsc, gdzie szukać artefaktów. W tym przypadku po głowie chodzi mi możliwość zawiązywania sojuszów pomiędzy bandami/graczami, ale nie wiem, czy gry 5v5 okaże się w pewnym momencie dobrym pomysłem.

W obydwu przypadkach rzecz jasna normalna eksploracja, ewentualnie do przemyślenia podniesienie kosztu odkupu bohaterów i stronników.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Grungnar Gundrikson




Dołączył: 02 Kwi 2014
Posty: 119
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 1/5

PostWysłany: Śro 21:22, 09 Wrz 2015    Temat postu:

Mi się tam pomysł Wiktora podoba, to coś nowego i chciałbym w to zagrać. Zobaczyć jak to wyjdzie. Nie ma co piętnować, rzucać, że nie ma sensu bo coś tam, no chyba że wszyscy mają spine na to, że muszą mieć koksiarską bandę i muszą wygrać no to wtedy lipa. Gdzie ta ciekawość Panowie?To nie są permanentne zmiany. Nawet jak ktoś już odpadnie w przedbiegach to nie znaczy że nie będzie grał przez ten czas, można się dalej ugadywać na normalne gry. Ba nawet myślę że ja będę tym który odpadnie na początku, zwłaszcza że zrobiłem taką inną rozpiskę. Zagrajmy, a jak nie to nie dupcmy Wiktorowi, a nie bo to, a nie bo tamto. Tylko ugadajmy się na normalną grę. Zaproponował taką a nie inną kampanię i tyle, podoba się to piszcie gram, nie podoba się to piszcie nie gram i wtedy wyjdzie ile osób jest na tą kampanie i czy się odbędzie. Jak się nie odbędzie to ugadujmy się na normalne gry.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Wolfgar
Graal Knight



Dołączył: 02 Cze 2013
Posty: 960
Przeczytał: 4 tematy

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Będzin

PostWysłany: Śro 21:47, 09 Wrz 2015    Temat postu:

Gram

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Grish




Dołączył: 19 Mar 2014
Posty: 411
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Będzin/Sosnowiec

PostWysłany: Śro 22:05, 09 Wrz 2015    Temat postu:

Zdaje się, ze nikt nie ma spiny, tylko trzeba temat doprecyzowac.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Grungnar Gundrikson




Dołączył: 02 Kwi 2014
Posty: 119
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 1/5

PostWysłany: Śro 23:15, 09 Wrz 2015    Temat postu:

Grishu , temat jest doprecyzowany, jest taka kampania i pytanie grasz w nią czy nie ? Jak się nie uzbiera ludzi to w nią nie zagramy.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum WarZag Strona Główna -> Mordheim i Warheim Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4  Następny
Strona 2 z 4

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin