Forum WarZag Strona Główna WarZag
ZAGŁĘBIOWSKI KLUB GIER BITEWNYCH I FANTASTYKI "WARZAG"
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Domowe zasady - 8ed mod development
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum WarZag Strona Główna -> Warhammer Fantasy Battles
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Słowian




Dołączył: 09 Mar 2014
Posty: 504
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Czw 9:24, 23 Lip 2015    Temat postu:

Piechota ma zwykle mniejsze podstawki przez co szereg 5 zajmuje mniej miejsce (bardziej manewrowa), dodatkowo daje look out'a bohaterom z zasadą "piechota". MI ma stompy, więcej ran, i z drugiego szeregu wypłacają do 3 ataków ( zwykła piechota po jednym), dodatkowo przeważnie więcej ruchu. Przeważnie piechota jest tańsza i działają na nią wszystkie czary,umiejętności ( jak skaweńska 13!).

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Zgłębiczart




Dołączył: 19 Mar 2014
Posty: 482
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Głębiny

PostWysłany: Czw 19:57, 23 Lip 2015    Temat postu:

dzięki wielkie za odpowiedzi : )

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Zgłębiczart




Dołączył: 19 Mar 2014
Posty: 482
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Głębiny

PostWysłany: Czw 20:02, 20 Sie 2015    Temat postu:

W chwili obecnej ruling moda do 8mej edycji ma następującą formę (uwaga: format notatek)
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]

komentarz:
skrót:
- eliminacja bonusów do siły na rzecz większej specjalizacji przedmiotów
- eliminacja patologicznego odginania
- nieznaczne zwiększenie znaczenia statycznego CR
- dodatkowy manewr humanoidów
- wymiana ciosów w tym samym czasie
- zmiana nieklimatycznych zasad na bardziej ogólne

broń
- wyeliminowano w znacznym stopniu bonusy do siły, w taki sposób, że broń staje się bardziej specjalistyczna
(długo myślałem nad zasadami rozróżniającymi te przedmioty i aktualnie zastanawiam się jeszcze tylko nad tym czy ewentualnie nie zróżnicować bardziej halabardy od broniWielkiej: w chwili obecnej różnica pomiędzy tymi dwoma rodzajami wyposażenia jest taka, że halabarda ściąga kawaleryjski bonus, a broń wielka pancerz ogólnie - myślę, że to dobrze odzwierciedla różnicę w koszcie punktowym tych broni w armybookach, aczkolwiek mogłoby lepiej)

pancerz
- zmieniono znaczenie pancerza wprowadzając rozróżnienie (na razie wirtualne) na lekką i ciężką piechotę
- użycie tarczy przez piechotę również zmienia jej parametry
(gdy spiszę wreszcie zasady poruszania się rozróżnienie będzie lepiej widoczne, ale myślę, że będzie to zbliżone do modyfikatorów, które obecnie są dodawane do inicjatywy)

formacje
- rozróżniono dodatkową formację falangi dając bonus do pancerza, warunkiem jest jednak, obecność tarczy na wszystkich modelach - czyli, raczej nie będzie tam nigdy maga (czasem może jakiś chaosowy z magiczną tarczą)
- dodano eksperymentalnie formację kołową

dowodzenie
Zmieniono zasadę generalską i wpływanie na karność oddziałów, jednocześnie zwiększając wadę głupoty na oddziałach z niską wartością Ld (głównie na trollach)

jednostki piechoty
..są dla mnie punktem odniesienia przy modyfikacjach
- karna piechota może dokonać zwrotu w reakcję na szarże

jednostki kawaleryjskie
- muszę spisać zasady dotyczące ekwipunku, ale częściowo jest już spisane
- kawaleria będzie mogła przejeżdżać przez oddziały w pewnych sytuacjach (wstępnie określono zasady)

jednostki piechoty potworów
- chciałbym by do obliczania CR wykorzystywano padłe modele zamiast ran, ale aktualnie jeszcze średnio piechota potworów jest już porównywalna (z obecnymi zasadami przedmiotów) w walce z piechotą - stompy odgrywają tutaj dużą rolę przy braku supporting attacków

rydwany
- drastyczna zmiana..
- ..ale mniej manewrowe
- bardziej podatne na zniszczenia (tam powinna być jeszcze zasada umożliwiająca test na przewrócenie rydwanu - dopiszę później)

kawaleria potworów
- nie przemyślana jeszcze kwestia

tabelki toHit i toWound
- użyto tabelek ze starszych edycji, modyfikując tabelkę na zranienie oraz dodając zasadę wyjątkową do niej

szarżowanie, ściganie, dostawianie się i inne
- drastycznie zmieniono zastosowanie inicjatywy (nie w pełni sformułowane zasady w pierwszym linku)
- jednostki uderzają w tym samym czasie
- złapanie nie oznacza likwidacji oddziału tylko dodatkowe obrażenia
- dostawianie się zmodyfikowane (eliminując błąd postrzegany jako taktyczna zagrywka)
- eliminacja zmiany toru ucieczki jednostek
- zmiana definicji hordy

zmiany w zasadach specjalnych
- Frenzy: zmiana polegająca na eliminacji ExtraAttack
- KillingBlow: udany neguję również WardSave ale nie ściąga ochrony ScalySkin
- Poison: zamiast auto-wound na naturalnej 6 jest przerzut na zranienie
- Mounted: nie daje już permanentnie pancerza przeciwko wszystkiemu
- ScalySkin: polepszono ten rodzaj naturalnego pancerza jako modyfikowalny tylko przez parametr wynikający z siły i zasady przebijającej
- Skirmish: zmiana polegająca na tym, iż jednostki poruszają się w formacji jak FastCavalry przy zachowaniu oryginalnych zasad
- Fear: osłabienie efektu strachu z racji średniego zmniejszenia wartości Ld.
- Stubborn: lekka modyfikacja
- ASF: przerzuty dla większego WS zamiast I
- ArmourBonus: wspomniane zwiększenie znaczenia pancerza

mechanizm balansujący armybooki
- wprowadzono mechanizm którym można balansować armie (bonus points na poziomie tworzenia rozpiski z jakimiś prymitywnymi jeszcze nie przemyślanymi do końca zasadami w pewien sposób ograniczającymi lataczy, mocny shooting, kawalerię potworów)


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Zgłębiczart




Dołączył: 19 Mar 2014
Posty: 482
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Głębiny

PostWysłany: Pią 18:09, 21 Sie 2015    Temat postu:

Zaktualizowano sekcję [link widoczny dla zalogowanych], na tymczosowe proste rozwiązanie.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Zgłębiczart




Dołączył: 19 Mar 2014
Posty: 482
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Głębiny

PostWysłany: Pon 19:02, 24 Sie 2015    Temat postu:

Dodano formatowanie dokumentu oraz zaktualizowano sekcję [link widoczny dla zalogowanych]:
Szarża dodaje teraz 1CR oraz OffenseBonus(2)
Falanga generuje teraz DefenseBonus(1) zamiast ShieldBonus(1)
MonstrousInfantry: ustalono SupportingAttacks(1), przywrócono liczenie ran zamiast modeli
MonstrousCavalry: uszczegółowiono poglądowe zasady
Chariots: Dodano dodatkową zasadę niszczenia rydwanu (sformułowana zasada w chwili obecnej dotyczy pojedynczych modeli)


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Zgłębiczart dnia Pon 19:03, 24 Sie 2015, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Zgłębiczart




Dołączył: 19 Mar 2014
Posty: 482
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Głębiny

PostWysłany: Pon 21:10, 28 Wrz 2015    Temat postu:

[link widoczny dla zalogowanych] link do streszczenia, co "8th ed mod" modyfikuje w WFB8 : -)
Mnie się podoba Wink

nadal prace trwają : )

//edit: zmodyfikowano magię i dopisano umiejętności magiczne


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Zgłębiczart dnia Pon 21:52, 28 Wrz 2015, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Zgłębiczart




Dołączył: 19 Mar 2014
Posty: 482
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Głębiny

PostWysłany: Pon 19:46, 25 Sty 2016    Temat postu:

mod jest w zasadzie na etapie zbliżonym do tego z września ale czy miałby ktoś ochotę rozegrać kilka bitew testowych w oparciu o 8ed booki na 2500 punktów?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum WarZag Strona Główna -> Warhammer Fantasy Battles Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4
Strona 4 z 4

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin