Forum WarZag Strona Główna WarZag
ZAGŁĘBIOWSKI KLUB GIER BITEWNYCH I FANTASTYKI "WARZAG"
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Mapy kampanijne
Idź do strony 1, 2  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum WarZag Strona Główna -> Full Thrust
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Przemos19
Administrator



Dołączył: 01 Cze 2013
Posty: 256
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Śro 20:20, 18 Lis 2015    Temat postu: Mapy kampanijne

[link widoczny dla zalogowanych] - super źródło.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Reiner
Administrator



Dołączył: 01 Cze 2013
Posty: 1073
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Czw 10:02, 19 Lis 2015    Temat postu:

Super mapki. Przydadzą się na pewno:))))
Mam nadzieje tylko ze nikt nie zapała chęcią grania Nowym Izraelem. Z premedytacją wywaliłem ta frakcje z kampanijnego fluffu; ).


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Wolfgar
Graal Knight



Dołączył: 02 Cze 2013
Posty: 960
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Będzin

PostWysłany: Czw 20:57, 19 Lis 2015    Temat postu:

oj teraz to będziesz miał Krnąbrnego na karku Very Happy Mogłeś nie pisać Very Happy

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Przemos19
Administrator



Dołączył: 01 Cze 2013
Posty: 256
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Czw 23:04, 19 Lis 2015    Temat postu:

Ja biorę Japończyków.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Seba




Dołączył: 03 Cze 2013
Posty: 828
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Pią 8:58, 20 Lis 2015    Temat postu:

Przemos19 napisał:
Ja biorę Japończyków.


Robisz z nami wspólne zamowienie?


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Reiner
Administrator



Dołączył: 01 Cze 2013
Posty: 1073
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Pią 10:15, 20 Lis 2015    Temat postu:

Przemos19 napisał:
Ja biorę Japończyków.


Daj znać to wspólne zamówienie robimy. Proponuje nazwać okręt flagowy Hattori Hanzo Wink


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
psborsuk




Dołączył: 23 Lis 2015
Posty: 15
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Łódź

PostWysłany: Wto 10:48, 24 Lis 2015    Temat postu:

Aktualnie siedzę nad w miarę szybką kampanią do FT dla 4 graczy. Macie już jakieś ciekawe pomysły na zasady rozgrywki? Dopracowywuję szczegóły, i pomysły mi się kończą Wink

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Reiner
Administrator



Dołączył: 01 Cze 2013
Posty: 1073
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Wto 17:20, 24 Lis 2015    Temat postu:

Myślałem nad kampanią narracyjną stricte. Ale w głowie roją mi się pomysły odnośnie, zajmowania danego systemu..punkty produkcji itp.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
psborsuk




Dołączył: 23 Lis 2015
Posty: 15
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Łódź

PostWysłany: Wto 17:57, 24 Lis 2015    Temat postu:

Jedna narracyjna już nam "leci", jak kumpel wróci z Reichu, to będziemy ciągnąć dalej. Po niedzieli odpalam drugą, z planszą na bazie grafu. Założenie ma być takie, że czas w grze to 12 tygodni, a rzeczywisty do 24.

Punkty produkcji, zajmowanie systemów i zyskiwanie dzięki temu bonusów... to też mi po głowie chodziło. Miała być mapa heksowa systemu, komputerowy program do jej obsługi (nawet zaczął się robić), kopalnie w asteroidach dostarczające surowce do stoczni, które budują nowe/naprawiają stare jednostki itp. W pewnym momencie doszliśmy z kumplem do wniosku, że na jedną godzinę bitwy przypadłoby z 10 na gospodarkę, i daliśmy spokój. Nie chcieliśmy robić drugiego Twilight Empire Wink
Ale jeśli chcesz, mogę wygrzebać nasze pomysły i je tu wrzucić, może coś się Wam przyda.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Seba




Dołączył: 03 Cze 2013
Posty: 828
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Wto 19:07, 24 Lis 2015    Temat postu:

Wrzucaj. Poczytamy.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Reiner
Administrator



Dołączył: 01 Cze 2013
Posty: 1073
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Wto 21:32, 24 Lis 2015    Temat postu:

psborsuk napisał:
Jedna narracyjna już nam "leci", jak kumpel wróci z Reichu, to będziemy ciągnąć dalej. Po niedzieli odpalam drugą, z planszą na bazie grafu. Założenie ma być takie, że czas w grze to 12 tygodni, a rzeczywisty do 24.

Punkty produkcji, zajmowanie systemów i zyskiwanie dzięki temu bonusów... to też mi po głowie chodziło. Miała być mapa heksowa systemu, komputerowy program do jej obsługi (nawet zaczął się robić), kopalnie w asteroidach dostarczające surowce do stoczni, które budują nowe/naprawiają stare jednostki itp. W pewnym momencie doszliśmy z kumplem do wniosku, że na jedną godzinę bitwy przypadłoby z 10 na gospodarkę, i daliśmy spokój. Nie chcieliśmy robić drugiego Twilight Empire Wink
Ale jeśli chcesz, mogę wygrzebać nasze pomysły i je tu wrzucić, może coś się Wam przyda.



Fajnie by było wszystko wyposrodkowac. Sądzę że taka kampania wspaniałe rozwinęła by skrzydła przy 5 lub 6 uczestniczących frakcjach.
Wrzuć co masz, będziemy kombinować.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
psborsuk




Dołączył: 23 Lis 2015
Posty: 15
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Łódź

PostWysłany: Śro 9:29, 25 Lis 2015    Temat postu:

Reiner napisał:
Fajnie by było wszystko wyposrodkowac. Sądzę że taka kampania wspaniałe rozwinęła by skrzydła przy 5 lub 6 uczestniczących frakcjach.
Wrzuć co masz, będziemy kombinować.

Racja, ale nie chcieliśmy też, żeby kampania trwała kilka lat (uczestniczyłem w jednej, trwającej od 2013, gdzie rozegraliśmy raptem 7 bitew - motywacja do jej kontynuacji spadała z każdym miesiącem).

Ale ok, znalazłem swoje materiały. Nie ukrywam, że niektóre rzeczy są już na dalekim stadium ukończenia (wydarzenia), inne to raczej luźne myśli.
Na początek wydarzenia - miały być losowane dla każdego gracza co turę za pomocą k20.

ScanFed
1. Atak piratów na konwój – jeden z konwojów staje się celem ataku.
2. Atak obcych na konwój – jeden z konwojów staje się celem ataku.
3. Atak na stocznię – grupa uderzeniowa obcych/Syndykatu atakuje stocznię.
4. Lend-Lease – otrzymujesz CH NKA. Jeśli nie jest aktywne zdarzenie Dyplomatyczny sukces, możesz użyć ich tylko do ochrony konwojów przed piratami i obcymi.
5. Lend-Lease – otrzymujesz dywizjon DD NKA. Jeśli nie jest aktywne zdarzenie Dyplomatyczny sukces, możesz użyć ich tylko do ochrony konwojów przed piratami i obcymi.
6. Lend-Lease – otrzymujesz dywizjon FF NKA. Jeśli nie jest aktywne zdarzenie Dyplomatyczny sukces, możesz użyć ich tylko do ochrony konwojów przed piratami i obcymi.
7. Katastrofa w stoczni – na jednym z nowobudowanych okrętów dochodzi do sabotażu. Opóźnienie w oddaniu jednostki do służby - … tury.
8. Dyplomatyczny sukces – udało się podpisać pakt o współpracy wojskowej z NKA. Możesz używać jednostki NKA do walki z przeciwnikiem.
9. Gospodarka przestawiona na produkcję wojenną – ukończono budowę nowej stoczni poziomu 1, lub zwiększono poziom obecnej stoczni o 1. Od następnej tury możesz rozpocząć budowę odpowiednich okrętów.
10. Nieoczekiwane wsparcie – otrzymujesz … zasobów do budowy okrętów.
11. Nieznany wróg – Twoje jednostki zostały zaatakowane przez nieznane siły, określane jako Syndykat.
12. Wysiłek wojenny – udaje się ukończyć okręt … w jednej ze stoczni przed terminem.
13. „Biała śmierć” – jednostka, która wygra najbliższe starcie, otrzymuje przydomek „Białej śmierci”. Wszyscy przeciwnicy walczący przeciw niej, po każdym przekroczonym progu uszkodzeń, wykonują test na poddanie okrętu (analogicznie do testów na uszkodzenie). Nie dotyczy jednostek z mianem Gwardyjska.
14. Frakcja pokojowa – wśród polityków do głosu zaczynają dochodzić zwolennicy pokojowego rozwiązania konfliktu. W najbliższym starciu wszystkie jednostki ScanFedu, po przekroczeniu progu uszkodzeń, wykonują test na poddanie okrętu (analogicznie do testów uszkodzeń). Nie dotyczy jednostek posiadających miano „Białej śmierci”.

EWS
1. Atak piratów na konwój – jeden z konwojów staje się celem ataku.
2. Atak obcych na konwój – jeden z konwojów staje się celem ataku.
3. Atak obcych na posiłki – jednostka przybywająca w ramach posiłków zostaje zaatakowana przez obcą grupę uderzeniową.
4. Niepokoje na pograniczu – rozruchy wywrotowców w nowo wyzwolonych systemach. Posiłki w trybie pilnym oddelegowano do przywrócenia władzy ludowej. Ich przybycie opóźnione jest o … tur.
5. Śmierć wywrotowcom! – wykryto spisek elementów reakcyjnych na lotniskowcu. Winnych rozstrzelano. Wszystkie skrzydła myśliwskie są odtąd traktowane jako „żółtodzioby”.
6. Śmierć wywrotowcom! – wykryto spisek elementów reakcyjnych na jednym z okrętów. Winnych rozstrzelano. Usuń przedostatnią gwiazdkę załogi na schemacie kadłuba (gdy jest tylko jedna, usuń ją).
7. Dezerterzy – jedna z jednostek rozgrzewa FTL i ucieka, by przejść na stronę wroga. Gracz ScanFedu przejmuje nad nią kontrolę. Okręty te walczą do końca i nie poddają się. Załogi nie opuszczają okrętów.
8. Dezerterzy – jedna z jednostek rozgrzewa FTL i ucieka, by przejść na stronę piratów. Okręty te walczą do końca i nie poddają się. Załogi nie opuszczają okrętów.
9. Nieście żagiew Rewolucji – dowództwo przysyła grupę uderzeniową. Posiłki przybędą za … tur.
10. Nieście żagiew Rewolucji – dowództwo przysyła dywizjon DD. Posiłki przybędą za … tur.
11. Kłopotliwy sojusznik – wspierasz działania Federacji Islamskiej, która wspomaga Cię w walce. Jeśli jakakolwiek jednostka ScanFedu przetrwa walkę z Islamistami, do gracza automatycznie przyłącza się Nowy Izrael.
12. Gwardyjska – jednostka, która wygra najbliższe starcie, otrzymuje tytuł „Gwardyjskiej”. Jej okręty walczą do końca i nie poddają się. Załogi nie opuszczają okrętów.
13. Sabotaż – agentom udaje się dokonać sabotażu w stoczni ScanFedu. Opóźnienie w oddaniu okrętu do służby - … tur.
14. Nieznany wróg – Twoje jednostki zostały zaatakowane przez nieznane siły, określane jako Syndykat.
15. Atak trockistów – trockistowski element reakcyjny próbuje przejąć władzę we Wspólnocie. Jedna z flot zostaje w trybie natychmiastowym zostaje odwołana do stolicy – flota natychmiast kieruje się w stronę krawędzi, z której przybyła. Nie atakuje żadnych jednostek przeciwnika. W razie zaatakowania jej przez wroga, ma za zadanie jak najszybciej wycofać się bez strat.
16. Dyplomatyczny sukces – w parlamencie FSE do głosu doszli socjaliści. Otrzymujesz posiłki w postaci grupy uderzeniowej.
17. Komsomolska myśl techniczna – braki w kadrze technicznej mają katastrofalne skutki dla stanu okrętów. Wykonaj test uszkodzeń systemów na jednym okręcie w każdej flocie i grupie uderzeniowej. Systemy główne testuj na 6, pozostałe na 5. Nie wykonuje się napraw. Przy uszkodzeniu systemów centralnych należy wykonać odpowiednie testy.
18. Ani kroku w tył! – wybierz okręt najmniej uszkodzony okręt, który wycofał się z bitwy podczas ostatniego starcia. Z rozkazu głównodowodzącego załoga zostaje oskarżona o tchórzostwo i zdradę, a jednostka wraz z cała obsadą zniszczona przez siły Komisariatu Spraw Wewnętrznych.
IF
1. Atak piratów na konwój – jeden z konwojów staje się celem ataku.
2. Atak obcych na konwój – jeden z konwojów staje się celem ataku.
3. Atak obcych na posiłki – jednostka przybywająca w ramach posiłków zostaje zaatakowana przez obcą grupę uderzeniową.
4. Nieznany wróg – Twoje jednostki zostały zaatakowane przez nieznane siły, określane jako Syndykat.
5. Śmierć niewiernym! – wszyscy jeńcy zostają straceni. Od tej chwili, żadna jednostka przeciwnika nie będzie wykonywać testów na poddanie okrętu, jeśli w bitwie bierze udział choć jeden okręt IF. Nie obowiązują inne wydarzenia (np. Frakcja pokojowa).

Zasady działania stoczni:
Stocznie Marynarki Wojennej
Umożliwiają budowę nowych jednostek oraz naprawę uszkodzonych.
Poziom 1
Możliwość budowania okrętów do klasy DD/masa 50 - 1 jednostka na poziom.
Poziom 2
Możliwość budowania okrętów do klasy CH/masa 90 - 1 jednostka poziomu 2 lub 2 jednostki poziomu 1.
Poziom 3
Możliwość budowania wszystkich okrętów - 1 jednostka poziomu 3, 1 jednostka poziomu 2 i 1 jednostka poziomu 1 lub 3 jednostki poziomu 1.

Stocznie remontowe
Umożliwiają naprawę uszkodzonych jednostek.

Dalej już luźne myśli:
Najpierw pytania:
1. Jak rozwiązujemy problem napraw uszkodzonych okrętów poza stoczniami, za pomocą okrętów naprawczych?
2. Jak rozwiązujemy problem napraw uszkodzonych okrętów poza stoczniami, bez okrętów naprawczych?
3. Jak rozwiązujemy problem napraw uszkodzonych okrętów w stoczniach?
4. Budowanie okrętów – rezygnujemy z ekonomii, przyjmujemy, że skoro jest stocznia, to ma materiały na budowę. Przyspieszenie lub opóźnienie wynikać będzie z wydarzeń.
5. Jak rozwiązujemy sprawę konwojów? Jaką będą miały prędkość? Jaka będzie częstotliwość wysyłania konwojów do poszczególnych flot/grup? Ile można wysłać na raz konwojów?

Teraz mailowe przemyślenia:
Co do budowy i napraw statków, to pomysł mam taki:
1. Stocznie mają tyle "zasobów" na turę, ile wynosi ich klasa
(od 1 do 3). 1 zasób to 1 kratka kadłuba lub pancerza, którą można
wybudować lub naprawić. Czyli stocznia 3 klasy może wybudować (bazowo)
3 kratki na turę, stocznia 2 klasy - 2 kratki, a stocznia 1 klasy - 1
kratkę. Naprawa systemów na 3+ (każdego).
2. Konwoje - każdy statek konwoju daje 1 dodatkowy "zasób" do
wykorzystania w stoczni.
3. Statki w konwoju mają 4 ładownie - w pierwszej zawsze przewożona jest
zapasowa załoga (ile zespołów?), w drugiej pociski rakietowe (ile?), w
trzeciej myśliwce (ile stuk?), w czwartej "zasoby".
W przypadku konwojów dla jednostek nie mających lotniskowców ani
wyrzutni rakiet, w pierwszej przewożony jest personel, w drugiej
"zasoby", w trzeciej i czwartej
4. Okręty naprawcze - naprawiają 1 kratkę na turę (w końcu to naprawy
polowe), plus bonusy z konwojów. Naprawa systemów na 4+ (każdego).
5. Wielkość statków w konwojach standardowa dla wszystkich flot.

To tyle z rzeczy, jakie mam. Mogę Wam jeszcze naszą mapę wrzucić, ale to dopiero po robocie. Chętnie posłucham Waszych opinii, jak i propozycji Smile


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Reiner
Administrator



Dołączył: 01 Cze 2013
Posty: 1073
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Śro 11:25, 25 Lis 2015    Temat postu:

Wydarzenia fajnie rozpisane, pokusze się na pewno o dokończenie i dodanie dodatkowych dla naszych dwóch frakcji NSL i Japończyków. Na szczęście chłopaki mają EWS i ScanFed. Jak działają konwoje? Zasady stoczni klarowne i przejrzyste. Fajnie by było gdybyś wrzucił kolejność akcji w turze kampanii. Sądzę że jak zabierzemy się za to w kilka osób to stworzymy coś grywalnego i unikatowego Smile

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
psborsuk




Dołączył: 23 Lis 2015
Posty: 15
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Łódź

PostWysłany: Śro 11:54, 25 Lis 2015    Temat postu:

Powodzenia, i liczę na pozytywny skutek. Jakby co, chętnie skorzystam Wink
Konwoje to dość złożony temat. Pierwotne założenia były takie, że miały dostarczać flotom w swoich ładowniach odpowiednio: amunicję, ludzi, mysliwce, punkty zdolnosci bojowej (jak dla mysliwców w podręczniku - potrzebne flotom na wykonywanie skoków i ataki. Ich brak powodował spadek morale, i łatwiejsze testy na poddanie okrętów wrogowi). Potem był koncept, żeby co turę dostarczały do stoczni określoną ilość zasobów na budowę i naprawę okrętów. Jak widzisz, ekonomia szła pełną parą, i na razie zawiesiliśmy pomysł (z resztą, na razie nie mamy tylu graczy, żeby coś takiego odpalić).
Co do kolejności akcji w turze, to do tego wtedy nie doszliśmy. Ale może pomoże Wam moja aktualnie odpalana mini kampania. Jej głównym założeniem będzie zakończenie gry w max 24 tygodnie - [link widoczny dla zalogowanych]


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Gość







PostWysłany: Pon 12:17, 30 Lis 2015    Temat postu:

Widzę że trochę rzeczywiście wena was poniosła z tymi zasadami i więcej czasu człowiek by spędzał na gospodarce niż walce, co trochę mija się z celem. Kiedyś brałem udział w kampanii, co prawda graliśmy w Warhammer Historical ale uważam że właśnie trochę klarownych zasad chętnie zaczerpnąłbym z tego co wówczas wymyśliliśmy. Przyznam że naprawa 3 kratek kadłuba przy 3 poziomie stoczni to chyba bym umarł gdybym miał naprawiać kilka lat SDN-a po ciężkiej bitwie. Czytałem również kilka ciekawych zasad do kampanii full thrusta stworzonych przez innych graczy. Generalnie najważniejsze w takiej kampanie według mnie to omówienie sposobu przychodów, budowania / uzupełnień i napraw, rozwoju technologicznego i ekonomicznego oraz bonusów terytorialnych żeby na prawdę warto było się o co bić (niektóre systemu po prostu są cenniejsze) ale należy to zrobić w taki sposób by nie utopić się we własnych przemyśleniach i zasadach.
Powrót do góry
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum WarZag Strona Główna -> Full Thrust Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Idź do strony 1, 2  Następny
Strona 1 z 2

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin